This Blog Totally Mine

~ My Life and My Journey is dedicated specially for those who want to share the meaning of peaceful and lovely moments. Holidays..cooks..bakes..families..friends..all about my lovely ones. Do enjoy reading and let it close to your mind..please for do not copy or xerox any pics without my permission..peace!! ~

Followers

Friday, August 20, 2010

Anak Mama Demam??...

Petang semalam 06:15 pm..

"Kita demam mama...."
"Ye ker???...." terperanjat sikit aku and terus cepat2 pegang dahi Aleeya..
"Aahlah panas badan anak mama...puasa tak?.." tanya aku..
"Puasalah...tapi kita tak larat...dalam kelas tadi kita baring jer atas meja.." jawab anak aku lagi...

Dalam hati aku..kesiannya dia...walaupun demam digagahi juga untuk berpuasa hari penuh nie...Secara rasionalnya mungkin pasal keaadaan cuaca yg tak menentu sekarang campur tolak sekali  ngan puasa..makan kurang..air kurang...pakejlah tuh....

Bila tengok keadaan Aleeya macam tuh..macam2 perasaan aku ada..rasa kesian ada..rasa bangga dengan semangat dia pon ada..rasa aku nie teruk sangat ker sampai memaksa anak yg sakit puasa pon ada..hisshh macam2lah...tapi doa aku semoga Aleeya kuat dalam menghadapi dugaan berpuasa..

Sejujurnya dengan umur yg terlalu muda, tak patut rasanya dia dibebani dengan perkara sebegitu..even aku percaya..setiap yg berlaku adalah learning process utk dia dan juga untuk aku dalam menangani dan membimbing dia menjadi insan yang paham akan tanggungjawab sebagai seorang Islam dan anak yg patuh pada perintah ibu bapa..

Apa yg aku harap sangat semoga anak aku cepat sihat...aminn..

No comments:

Post a Comment