This Blog Totally Mine

~ My Life and My Journey is dedicated specially for those who want to share the meaning of peaceful and lovely moments. Holidays..cooks..bakes..families..friends..all about my lovely ones. Do enjoy reading and let it close to your mind..please for do not copy or xerox any pics without my permission..peace!! ~

Followers

Friday, December 31, 2010

Al Quran vs Mcdonalds

Choyyyyy.....apa yang ko nak cerita nieh...rasa seram pulak dengar tajuk macam tuh....


Jangan salah faham ye...baca dulu sampai habis apa yang nak aku storykan nieh...


Nak dijadikan cerita...tadi aku pegilah makan kat Mcdonalds Seri Alam...yelah, tekak macam teringin pulak nak makan prosperity burger..makanan nie dahlah wujud setahun sekali jer..rasa rugi lak kalau tak makan...heheheee....


Kebetulan, meja yang aku duduk tu berhadapan dengan seorang budak lelaki (bujang kot..) umur dalam lingkungan 20an +- lah..senang cerita....atas mejanya hanya ada secawan medium size air coke ngan sepapan choc cadburry yang besor tuh....aku cuba perhatikan apa yang dia buat....eemmmm...rupa2nya dia tengah baca Al Quran yang sebesar 2 tapak tangan....tambah kagum lagi, sebelah Al Quran tu ada pulak sebuah tafsir Al Quran yang jugak sama besar dengan Al Quran yang dibaca tuh....sejuk hati bila tengok..


Perhati punya perhati, budak tu nampak tekun membaca...kadang2 jer dia pandang orang sekeliling...termasuklah pandang kat aku nieh...(yelah, aku ngam2 duduk sebelah dier..hikk..hikk..hik..)..sambil2 tu nampak dia pegang2 kepala..lagak macam orang tengah kusut...tak tahulah apa yang dia fikirkan......


Dalam hati aku berkata2...boleh pulak budak nie baca Al Quran dan tafsirannya sekali kat restoran Mcdonalds nie kann...bukanlah aku menidakkan keperibadiannya yang mulia tu...tapi aku rasa pelik..kenapa dia baca kat sini???...kan banyak tempat lain dia boleh baca..rumah ker..dalam bilik ker...surau ker..masjid ker...tapi kenapa dia pilih kat sini...wondering.....


Bukan apa...persekitaran yg aku nampak tak sihat kat situ buat aku rasa..."hisshhh budak nie..baca balik kat rumahlah..lagi tenteram dan damai"...tau jelah Mcdonald tu kan..bising...dengan suara orang lagi..budak2 lagi..lagu2 yg berkumandang lagi.....


Di satu sudut, ada seoarng budak pompuan dengan boiprennyer bergurau senda..sengol2an..cubit2an..sambil berWIFI ngan laptopnyer...


Satu sudut lagi, ada sorang pompuan yang seksi dengan short pantsnya yang tengah seronok mengunyah fries sambil borak2 ngan anaknya...


Satu sudut lagi, ada pulak sorang couple melayu..yang aku sendiri rasa nak muntah nengok...berpeluk2an yang amat...aku kategorikan ala2 18sx lahh..dah macam anak monyet bergayut ngan maknya...sampai anak aku pon tegur.."mama..sure org peluk2 tu tak kawen lagi kan?..."..choyyyyyyy...ini budak...so advancelah otak dier...encik papa pulak cakap.."hai budak nieh..depan2 org dah daring macam nieh..belakang orang lagilah 6 jahanam..."..tapi, apa yang aku pasti...aku agree sangat apa yg anak aku ngan encik papa cakap...logik tuh...


From that, kalau korang nak tahu..budak pompuan ngan lelaki yang main laptop tu kedudukan dia di depan budak baca Al Quran tu...couple yg peluk2 tahap gaung tu pulak di belah kanan budak lelaki tu..pompuan yg berseluor pendek pulak di belakang budak lelaki tu..aku pulak di sebelah kiri dia.....


Agaknyer no wonderlah budak tu suka pegang2 kepala dia....pening kottt...


So, dari apa yang aku cerita apa yg korang boleh simpulkan...eemmmmmmmm...










  

No comments:

Post a Comment