This Blog Totally Mine

~ My Life and My Journey is dedicated specially for those who want to share the meaning of peaceful and lovely moments. Holidays..cooks..bakes..families..friends..all about my lovely ones. Do enjoy reading and let it close to your mind..please for do not copy or xerox any pics without my permission..peace!! ~

Followers

Sunday, March 27, 2011

KRU Movie - Merong Mahawangsa



Last week nengok movie Merong Mahawangsa nieh...

Review aku...ok lahhh...potong sket mood aku sebab gambo dia ader pecah2 sikit...understood cer to cer zaman dulu..consider ala2 kaler  suam gitu...

Sinopsis : Kisah mamat Merong nie yg merupakan pelaut yg hebat..pastu dapat responsibility jaga anak raja Rom and jadi kapten kapal...Merong responsible utk jadik pengiring itu mamat mat salleh utk berjumpa bakal isteri - puteri raja Cina..so happen cerita lebih pada misi menyelamatkan puteri raja yg dikidnapped oleh org jahat yg nama dia aku pon dah luperr..yg aku ingat org jahat tu banyak guna kuasa sihir..aku suka sangat watak mamat botak (saper namer dia nieee???...luper daaa....)

So, pertempuran yg hebat tu akhirnyer mengorbankan Merong...huhuhuuuu...sedeyyy...hero mati di akhir cerita......:(

Tapi, Merong sempat meninggalkan waris (hasil perkongsian hidup ngan Embok-Umi Nazeera) yg memanjangkan sejarah dirinya sebagai wira dan pahlawan yg menjadi lagenda di zaman langkasuka dahulu kala...






Rating aku : ***
Recomended : Yes

P/s : Bangga betul bila ada anak Malaysia yg boleh buat movie macam nieh...jgn dibandingkan dengan cerita hollywood luar...tapi bandingkan semangat jatidiri dan cita2 yg tinggi yg boleh dijadikan contoh pada yg lain....peacee....






No comments:

Post a Comment