This Blog Totally Mine

~ My Life and My Journey is dedicated specially for those who want to share the meaning of peaceful and lovely moments. Holidays..cooks..bakes..families..friends..all about my lovely ones. Do enjoy reading and let it close to your mind..please for do not copy or xerox any pics without my permission..peace!! ~

Followers

Thursday, June 23, 2011

Nasik Ayam Ekspress??..Boleh laa...

Balik kijer jer teros gie supermarket Maslee.
nak beli ayam lerr.
semalam cik Aleeya dah order soh masak ayam ari nie.
Tulah aku beria pi beli ayam.
hohhh! ayam mahal giler ngkooo...
7 hengget 30 sen sekilo..mahal babas.
apalah gomen dah buat ngan ayam2 kat Mesia nie sampai semua jadik mahal..
mistik betul laaa....

Yg aku tahu aku beli barang sikit jer..
tapi jejak 80 hengget wit aku terbang.
pelik betul...barang sekarang nie semua dah naik ke hapa??? (sajer jer tanya diri sendiri..sebenarnya dah tahu pon yg brg skarang semua dah naek gila nak mamposs)

Sampai umah jer dah dekat2 pukol 7pm.
kelam kabut aku masuk dapor..
kena masak cepat2..sat lagi anak dara aku balik..
tahu2 nak makan jer..
bersilat..berkungtau bagai aku kat dapor..

Ngam2 kol 7.45pm semua siap..
budak kecik tu seploh kali masuk dapor..

Aleeya : mama!! dah siap masak blom??
Aku : blom..ngaji dulu..nanti balik ngaji baru makan ehh..
Aleeya : alaa..mama nie...lapor laa...

Sementara tunggu dak kecik tu pegi ngaji
aku siap2kan apa yg patot..
balik nanti tinggal makan jerr..


 nasiknyerr..

 cili sauce..

ayam madu goreng 

tadaaaa...nasik ayam utk dinner ini malam..
actually nasik ayam nie Aleeya yg request..semalam dia komplen aku sebab aku hari2 masak ikan..dia tanya kenapa mama dah lama tak masak lauk ayam????...aiishhhhh....

p/s : korang tak perasan ker sup takder...
haaa...itulah maknanya aku dah tahap pemalas nak masak sup..
so, makan jer apa yg ader..jgn nak mengada..agak2 nak tercekik, minum jer air masak tu...











No comments:

Post a Comment