This Blog Totally Mine

~ My Life and My Journey is dedicated specially for those who want to share the meaning of peaceful and lovely moments. Holidays..cooks..bakes..families..friends..all about my lovely ones. Do enjoy reading and let it close to your mind..please for do not copy or xerox any pics without my permission..peace!! ~

Followers

Tuesday, July 26, 2011

Pinggang Kena Geletek?

Pagi tadi anak dara aku terkial2 nak bangun tido.
Tetiba dok bersila atas tilam tu and buat muker sedey.
Dalam hati..apahal pulak budak nie.
Yg kelakornyer dia boleh pulak tetiba nanges.
Nanges beria ok.
Kesat2 mata dia ngan bantal kecik dia.
Aku lagi tambah pening.
Drama apa pulak pagi2 nie...hohh!!


Aleeya : Mama..kalau kita cakap..mama marah tak?
Aku : Apenyer..cakaplah dulu. Tak cakap macam mana nak marahh..
Aleeya : Mama marah tak??
Aku : Cakaplah..
Aleeya : Kita tak nak pegi sekolah agama...(nanges lagi kuat...bercucuran air mata..huhuhuuu..)
Aku : Naper???..ada org kacau kat sekolah??
Aleeya : Masa kita datang lambat..kat perhimpunan tu, ada budak lelaki kacau kita.
Aku : Ye kerr??..budak besar??
Aleeya : Tak..budak kecik..darjah 2 sama kita..
Aku : laa...apa dia buat ngan awak..
Aleeya : Mama jangan marah tau mama..
Aku : Apa yg marah pulak..apa budak tu buat..(suspen sudaaa...)
Aleeya : Budak tu geletek2 pinggang kita..kita tak sukaaa..kita tak nak pegi sekolah..
Aku : Hahh??..tu jer..
Aleeya : Aahh..dia geletek2..
Aku : Laa..mama ingat apa tadi...takkan pasal tu tak nak pegi sekolah..(member dah nanges lagi kuat..) Budak tu nak gurau2 jer..sebab awak datang lambat kann..kan mama dah pesan...benda yg tak boleh org buat kat awak..satu - kacau kat dada awak..dua - kacau 'flower' awak...baru tak boleh..tu confirm salah..masa tu memang awak memang kena cakap ngan mama..paham tak?? Tapi, yg paling betul sekali..apa2 pon tak boleh kacau kalau kat badan kita nie..kita kena jaga betul2..
Aleeya : Kita tak nak pegi sekolahhh...
Aku : Awak kena pegi sekolah...nanti kalau dia kacau lagi awak cakap ngan mama..nanti mama jumpa ustazah..(sajer jer nak sedapkan hati dia..) bangun and pegi mandi..jangan nanges lagi..go..go..


Member hentak2 kaki..teros gie toilet mandi..
dengar jugak dia nanges2 dalam masa mandi.


Adoii..peninglah..drama swasta pagi2 macam ni..
tapi dalam hati aku risau jugak.
yerlaaa..anak dara aku tu sorang je..
sebab aku dah ada experince tak best dulu2.
tu yg bab dengor cerita2 kena kacau nie ada scary sikit..
takpelah..doa banyak2 jerr..
bior anak aku kuat semangat..
pastu tak kena kacau lagi..
macam2lah budak sekarang nie...fenin2..





No comments:

Post a Comment