This Blog Totally Mine

~ My Life and My Journey is dedicated specially for those who want to share the meaning of peaceful and lovely moments. Holidays..cooks..bakes..families..friends..all about my lovely ones. Do enjoy reading and let it close to your mind..please for do not copy or xerox any pics without my permission..peace!! ~

Followers

Sunday, April 1, 2012

Pasar Malam ngan Arked Jln TAR - Last Kopek Soping.


Terexcited lebey.
pepagi dah bangun.
Semalam dah soksek ngan Papa ngan Mak.
Pepagi kena keluar sebab nak rebut parking kat Masjid India tu.
Tu yang terrrbangun pagi tu.
turun bawah..nengok Moksu dah sengih..
even still ngan baju tido kelawar dia tu dia dah sibok soh kitorang breakfast dulu.
ohh..rezeki dah siap atas meje rupanya.
Rupanya pepagi itu poksu aku dah pegi soping sarapan pagi.
So, makan2 dulu barulah gerak pi masjid India.
Kalau nak gie Masjid India nie adalah wajib kena sampai pagi.
kalau tak huru haralah otak ko nak carik jalan.
sebab semua jalan nanti kena tutup sebab ada pasar malam yang tak berapa nak malam.
yer la..pasar tu sekarang dah bukak start tengah hari.
lambat masuk sikit jer area sini sure jalan jem ngan kena tutup.
nanti lagilah hangennn satu badan kann.
memandangkan memasing memfollow kepala hotak aku yang bergeliga nie.
jadinya semuanya berjalan ngan lancar.
senyum pon makin lebor sebab ngam2 sampai saner dapatlah parking pulak,
lagi2 depan hotel yang memang aku dah chartered ngan ikat kontrak seumur hidup aku…hehheee…


                  Palace Hotel, Masjid India..per night RM120.
Ceita pasal Palace Hotel nie, memanglah aku suka.
tapi tak tahulah korang kann..
hotel ni buget hotel jer.
tapi aku suker sebab dia murah..satu malam RM120 jer.
strategik pon yerrr..
keluar pintu jer tempat makan depan mata.
Mydin pon depan mata.
pasar malam kanan kiri mata.
nak naik LRT pi jalan2 pon dekat.
apatah lagi kalau nak soping2 bagai…
sorga doniaaaa…
Ala..buget2 pon..ada bath tub okeh dalam bathroom dier.
Astro ngan wifi lagi.
Apalagi yang korang nak??
Cuma tak nampaklah KLCC tower tu.
yang nampak hanya orang india ngan india2 muslim yang memang ramei kat saner…hehehee..


         Semangat muker kalau dah jejak kat Masjid India nieh..
Benda pertama yang kitorang buat ialah soping tudung dulu.
berhelai2 tudung aku dapat.
tak koser nak beli kat jb tu..mahalllll…
kat sini baru seploh hengget..kalau kat Jb confom doploh lime hengget…benci.
Tu yang menyoping tak hengattt..


 Mak aku adalah peneman setia di kala bersoping..mana datang mak nie??..
 tetiba termasuk dalam ini drama..
 mak aku nie sebenornyer ikut Moksu jalan2 pi Melaka. 
 Moksu jemput mak kat JB. 
 So, bila moksu balik KL, terpaksalah mak ikut..dan aku???..
 berperanan sebagai pengambil mak kat umah Moksu since aku pon 
 memang ke KL sebab transit balik dari Bandung..
 perghhh..panjang kan cerita..lantaklah korang nak paham ke tak...

                     Sesi muzakarah hal2 tudong sedoniaa...
Tak boleh beli lebih2..nanti nak return lagi.
Adalah bagus check in dulu letak barang bagai kat dalam bilik.
Since mak yang follow aku tu pon tak zuhur lagi.
so, masuk bilik selesaikanlah apa2 yang patot dulu.
Lepas dah siap semua.
Mintak tolong mak jagakan Aleeya.
sebab aku nak pi carik barang kat Bukit bintang.
Mak okeh jerr..
Toce mak!!!
Then aku terus gerak pi LRT merempit gi Bukit Bintang.
Niat hati kengkonon nak singgah pavillion jap nengok adek aku.
Tapi tetiba termalas pulak.
So terus jer la pegi Low Yat.
Since Papa pon kata nak beli barang kat saner.




           Pitam mak u'olls tengok orang ramai2 macam ulat nie..

       Huhuuu..menggiler Papa nengok lense2 bapak mahal niehh..
Dah merempit bagai turun naik LRT ngan Monorel.
Aku sampai balik kat hotel pukul 4.30pm mcm tu.
lepak jap dalam bilik.
Pastu turun balik gie pasar malam.
Nak carik makan.
Jalan banyak sangat sampai lupa makan u'ollsss..
Sambil jalan sambil coci mata sambil tangan kuor duit soping lagi…
Apa2 hal sampai pasor malam aku carik dulu feveret aku.
yerrr…my kebab idaman malaya.
kat Jb takderr..
bila kat sini wajib beli.
Bila makan musti teringat zaman kecik2 dulu.
Aku membesor bagai johan dengan ini kebab.
masa zaman dok kat bangi ngan kajang dolu2…kenangannnn…



        Masa tengah type nie rasa nak lari lolong2 (tangan terkapai2 kat atas)..
                        bilalah aku nak makan lagi!!!..huwaaa....

                       meriah kannnss..

                     Sangat cumel ini cupcakes...

    lamb stew kebab..terbaekkk..satu cucuk nie RM10..
    tapi kalau korang jalan2 lagi..ada yang satu cucuk tu RM8 jer..

                                   Amboi...senyum yerr...

       Papa memanglah suker..papa dan kambing memang tak bole dipisahkan..

     Gigih mengemam...ada yang liat sikit lamb tu..besor pulak..sepuas2 aku nak gigit..

Dekat2 maghrib baru balik hotel.
masa tu kaki dah ala2 nak terbarai. Penat giler kottt.
makan, mandi, nengok tv..
nak menjahamkan kaki..lepas maghrib kuor lagi.
anak adalah tinggal ngan mak dalam bilik.
So, aku keluor berendot ngan laki aku jer…suker okehh..
Bila diet dah jahanam.
jawabnyer memang kena jahanamkan betul2.
jom makan lagiii…


    layan laksa penang pulak...sampai nanges2 peloh2 makan..sebab panas ngan pedas...

    Nie pon wajib makan jugak...jahanammmmmm diet makkkk!!!!
bila dah puas menjahamkan perut,
menjahamkan kaki, menjahanamkan wallet.
marilah kita balik ke hotel.
rehat2kan apa yang patot sebab besok harus kita keluor soping lagi utk kali terakhir
before balik JB..yeeehaaaaa!!!
Sampai bilik, layan tv jap..layan tablet..layan fesbuk dan zzzzzzz…
Besoknyer, Ahad..
sodehhh..
abis dah coti2 aku 9 hari.
pi breakfast roti canai depan hotel.
jalan2 jap last kopek punyer duit.


                               menggiler lagi..


Balik hotel jap lepak tengok tv,
then pukul 12pm terus check out and gerak balik JB.
Nasib baiklah kott kitorang gerak awal kuor KL.
kalau tak haruu ngan jem gaban kat highway.
So, selamat sampai JB pukul 5.00pm macam tu.
Entah macam mana, Papa boleh tak sihat pulak.
batuk tetiba ngan demam.
jadinya lepas anto mak terpaksalah lepak jap kat saner.
bagi Papa tido ngan rehat dulu jap.
lepas maghrib baru balik umah.
Bila dah jejak kaki kat umah,
barulah rasa tulang belulang nie dah berderai2..
penat jangan cakap.
besok dak keje.
Budak pon dah start sekolah.
Rasa2nya macam nak start muncong sebab,
dah boleh imagine macam mana rupernya meje aku besok…sob.sobb..
Redho jer laaa…..huwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa……..:O

No comments:

Post a Comment