This Blog Totally Mine

~ My Life and My Journey is dedicated specially for those who want to share the meaning of peaceful and lovely moments. Holidays..cooks..bakes..families..friends..all about my lovely ones. Do enjoy reading and let it close to your mind..please for do not copy or xerox any pics without my permission..peace!! ~

Followers

Friday, June 15, 2012

Malam Berinai

Siang Sabtu yang sibuk bagi aku.
Malam nanti ada berinai my SIL .
Tapi paginya aku terhegeh2 lagi kat umah.


Pukul 9.00am pegi breakfast kat tempat feveret.
Layan lontong kering.
Makan macam nak nanges.
Sebab sedap sangat..huhuuu..
Sorga tekak.


Pukul 10.00am amek kek kawen SIL aku kat kedai.
Semua sekali ada 3 kotak.
huru hara rasa nak jaga kotak2 tu semua bior tak tebarai.
1 jam okeh perjalanan nak pegi Kota Tinggi tu.
Macam2 boleh berlaku ngan kotak kek tu.
Ohh..tolong..jauhkan semua malapetaka ke atas kek itu..


Sampai umah MIL ngam2 pukul 11.00am.
Tengok orang rewang dah ramai.
meriah.
Teringat masa aku kawen dulu..gagagagaaa..


Kemas2 turunkan barang dari kete semua.
Pastu lepak jap kat hall buat itu bunga telur.
tapi aku tak buat banyak lah.
aku banyak kompelin jer.
ngan banyak bercakap sekali..hehheee..


Dekat2 12.30pm mcm tu cakap ngan MIL,
aku nak balik umah kempas jap.
Nak pi tengok anak Pak Long aku yg nak nikah lepas zuhur.
Permission granted.
Aku ngan Papa terus gerak.
Tinggalkan Aleeya sebab dia tak nak ikot.
Pegi gamble jer.
takder baju2 cantek.
pakai tshirt ngan sluor track jer.
Papa kata tak payah cantek2.
sebab nanti rimas...hahhaa..ayat poyo.


Sampai umah Pak Long semua dah ada.
Salam2 semua, pastu terus masuk bilik perantin.
Perantin dah siap.
Baju nikah sangat gojes u'olls.
Ahkak suker okeh.
Putih suci bersih gitu...hahahaaa..


(Gambor2 perantin anak Pak Long aku tu nanti aku letak kat entry lain.)


Syok jumpa sedara mara nieh.
Lama tak jumpa kalau tak setahun sekali masa hari raya.
itupon kalau jumpa kannn.
bergossip tak hengat.
memasing ketawa sampai bergegor rumah.
Ha..tu baru betul gossip pecah panggung...ngeeee..


Majlis habis dlm pukul 4.00pm.
Then aku terus chow.
rempit balik Kota balik.
penat siot...jadinya, aku tido jer dalam sepanjang dalam kete tu..hahahaa


Sampai Kota, tetiba my MIL kata.


"Kak Ngah, lauk2 makan damai tak beli lagi"
"hah!!! blom beli??"
"Kak Ngah pegilah pasar kejap pegi beli, mak bagi duit.."


adehhh..rasa nak nanges.
sebab badan dah penat nak kena pegi pasor pulak.
nak tak nak tangan hulur jugak nak kelebet duit dr my MIL.
Yer laa..nak pegi pasor kannn???


Before that,
Aku kena buat projek aku dulu.
Lukis henna kat tangan perantin part 2.
Part 1 masa nikah minggu lepas.
1/2 jam sesi menjahanamkan tangan.
kelam kabut dibuatnya.
yerla..bekejor nak pegi pasor lagi.
benci kalau huru hara ni.
outcome tak seindah mana...T__T


6.30pm mcm tu terus ajak Papa merempit gie Kipmart cari lauk makan damai.
aku target 1 jam jer beli barang2 tu.
tengah beli2 barang, tetiba kawan Papa si photog perantin telepon.
Ohh..dah sampai umah perantin eh..
Takper2..buat mcm umah sendiri.
Saya soping kat pasar niehh..
Tulah Papa jawab kat photog tu..nama dia Abg Reen.


7.30pm sampai umah.
Rasa macam tak bernapas.
penat dowh.
terus mandi solat bagai.


Lepas dah siap semua.
capai fresh flower, terus buat hand bouquet.
masa dah takder.
buat apa yang sempat jer.
susun2..then lilit2 ngan reben.
emmm..cantek bila dah siap.
kalau beli kat kedai nie, jejak 60 hengget.
buat sendiri baru 35 hengget.
cukup puas hati..hahhaaa..



Oh my rosesss...=)


Berinai start 9.30pm.
Macam dah malam sangat aku rasa.
Mak andam lembs sikit.
terhegeh2 nak solek.
jadinya berinai start lambat.
lantak ko lah weyy..


Masa berinai pon aku macam layan tak layan jer.
mata ngantuk.
badan penat.
perut lapor.
silap haribulan boleh makan orang kalau ada yg buat perangai.
ngeri kan??


Jomlah nengok gambo perantin.
Nie gambo dari photographer Abg Reen.
Gila cantek gambo dia.
Nanti aku buat entry pasal Abg Reen eh..


Sesi grooming2..

Pakai sendiri earing tu..takder bibik yg boleh pakaikan dowhh..

Cuba tengok kaler henna yang marbeles tu..merah kannn???

telur yg ditenyeh di dahi..adat apakah ini??? mistik...



Aku suka pic nie..sweet jerr..

nie pon aku suker..lagi2 nampak bunga yg aku buat sendiri tu..auww...











Dah selesai semua,
terus ajak Papa pegi makan.
terlalu sibuk sampai lupa nak makan.
masa makan pon dah pukul 11.00pm..
huhuhuu...asal tak makan besok pagi jer..


Makan pon tak berapa nak selera sangat.
sebab dah penat kann.
last aku makan tadi pukul 9.00am.
perghh dah lebih 12 jam tak makan.
patot pon hangen satu badan jekk..T__T


Dah siap2 semua tak terus tido.
nak kena tulis papan tanda pulak.
adoyaiiii..pitam ahkak tau..


Papan tanda apa tu?
korang nengoklah pic kat  bawah nie.
aku buat nie sampai tetido tau..sodehhh!!!


Kena buat benda ni sampai 6 set..sobss..


Bila semua dah setel,
aku agak2 time tu 2.00am...huhuhuu...
aku tak kemas pon benda alah tu semua.
campak tepi jer..
capai bantal terus telentang.
Sambil2 tu, dok mikir untuk besok.
Nak masak makan damai pagi2.
Confom takder orang yang akan tolong aku.
ohhhh..aku rasa nak tetonggeng lagi...T__T









No comments:

Post a Comment