This Blog Totally Mine

~ My Life and My Journey is dedicated specially for those who want to share the meaning of peaceful and lovely moments. Holidays..cooks..bakes..families..friends..all about my lovely ones. Do enjoy reading and let it close to your mind..please for do not copy or xerox any pics without my permission..peace!! ~

Followers

Thursday, September 27, 2012

Sudut keras tangan..Pesta Tanglung

Bila dah tiba mosim2 kuih bulan ni.
makanya tibalah juga mosim tanglung.
apa kaitannya antara kuih bulan ngan tanglung tu,
aku pon tak tahu…kuikuikuii..
Tiap2 tahun Aleeya akan bawak balik tanglung.
bermacam2 kaler..bermacam2 gaya.
skarang semua dah advance.
macam2 bentuk boleh kita jumpa.
dan macam biasa juga..sudut keras tangan tanglung ni,
akan buat kitorang anak beranak tepusing kepala nak memasangnya.
Almaklom masing2 taklah sekreatip mana.
senang cer, tiap2 tahun kepala akan berpusing..
macam gasing daaa..(dailog samseng pendekar bujang lapok)
Dan tahun ni jugak..mcm tahun2 lepas.
Orang yang selalu gigih menyiapkan tanglung ni adalah Papa.
Anaknya akan beradu lena. 
Besok pagi, bangun tido..tanglung akan tersiap cantek depan mata.
Kelass ko nakk..
Buat lagi yer tahun depan perangai macam tu.
Dan juga tahun2 akan datang sepanjang ko sekolah cina tu…aissshhh..


Nie rupa tanglung yang dah siap tu..gile susah nak buat!! 
Tapi bila dah siap, chumel sangat2....emmm...:)





No comments:

Post a Comment