This Blog Totally Mine

~ My Life and My Journey is dedicated specially for those who want to share the meaning of peaceful and lovely moments. Holidays..cooks..bakes..families..friends..all about my lovely ones. Do enjoy reading and let it close to your mind..please for do not copy or xerox any pics without my permission..peace!! ~

Followers

Wednesday, December 5, 2012

Tertipu, tergoda dan teruja.

Last Sunday takder aktiviti.
Aleeya takder aku dah post umah nenek dia sabtu semalamnyer.
Papa pon takder sibok pi workshop betulkan ekon kete.
Aku adalah kesunyian dan keboringan.
Konon2 masok dapor nak masak2.
sekali jer tepandang nasik lemak bungkus.
Apakah???

Ooo..Papa dah tapaukan nasik lemak untuk aku.
Makan saja.
Jadinya, aktiviti nak masak tu tetiba stop macam tu jer.
Emm...cuti masak lagi hari ni..yahooo!!

Lepas makan, ngadap korean drama pagi2.
sambil2 tu buat housekeeping.
Tapi aku syak ngadap tv lagi banyak kot dari buat keje..hahahaa..

Dalam pukul 12.00pm Papa balik.
Offer aku nak gi mana2 tak?
Pada mulanya macam takder mood.
idea nak kemana pon takder.

Tetiba teringat twillight.
Ooo..bagus.
Terus cakap ngan Papa "tengok wayang yerr..."
Papa diam tak cakap apa2 sambil tangan sibuk kemas barang2 kete.
kenapa Papa tak reply?
Ooo ok takper.
diam tandanya setuju...hahahahaa..

Naik atas terus siap2.
hati berbunga2 nak jumpa Bella, Edward ngan Jacob.

Since sampai pon dah pukul 2.00pm macam tu.
Tak terus beli ticket.
Tapi terus gie foodcourt.
On the way nak ke foodcourt singgah Delifrance kejap.
Ternampak oreo cheesecake yg betul2 buat aku jatoh cinta.
Beli seketol.
Konon2 nak buat desert lepas makan nanti..hahhaa

Sampai foodcourt terus order makan.
kebulor adalah melampau.
Ada perasaan tamak di situ bila rasanya macam nak makan semua.
Ooppss..tak boleh.
terganggu kang diet program aku..dietlah sangattttt!!!!!

Makan cepat2 sebab tak sabor nak makan oreo cheese cake tu.  
baru makan sesudu..aku rasa macam nak maki hamun.
rasa tertipu sangat2.
Biadap sungguh delifrance ni sebab tipu aku.

Rupa cantik cheesecake tu kaburkan mata aku.
kenapa cheese cake ni tak rasa cheese.
Kenapa dia rasa fresh cream jekkk..
vavi betol.
rasa fresh cream adalah melampau.
serupa macam makan pavlova pulak.
aku punyer excited nak makan.
Ko boleh pedajalkan aku macam ni .
kecewa betul rasa hati..huhuhuuuu..T__T

Rasa oreo cheesecake yang bongok melampau.

Len kali takmo pegi situ lagi.
baik aku makan secret recipe doploh kali.
serious puas hati lapa ratus kali.

Demi memujuk hati yang lara,
terus Papa ajak beli ticket wayang.
Dengan muka sendu aku follow jek.

Bagus orang tak ramai.
Tak payah nak beratur panjang2.
Since aku dua orang jer, tak jadi masalah nak cari seat.
beli ticket show pukul 6.00pm.
tengok jam baru pukul 5.00pm
Mana nak pegi?
sure masok Harris kann..hahahaaa

Macam biasa.Kalau tengok buku aku jadi lupa diri.
bengong nyanyuk bagai.
kebetulan novelis aku punya buku baru sampai.
aku sambar 4 buku Aisya Sofea.
Separuh jalan..aku letak balik.
Ehh..tak boleh beli.
Kat umah ada lagi 5 novel tak baca lagi.
Janganlah tamak haloba sangat..
Ok..pujuk hati tak payah beli.
Tapi aku sempat sorokkan buku2 tu kat tempat tersorok sikit.
besok2 aku datang lagi mintak2 adalah kan..hahaaaaa.. 
Gila bodoh jer perangai macam tu :p

Lagi 10 minit wayang dah nak start.
Aku berdesup jalan laju2 nak keluar dari situ.
tetiba aku tepandang novel yang memang aku tunggu dah lama.
mak oiiiiii!!!!!!!
sukanya rasa hati!!!!
ada rebate u'olls!!!
memang aku tak pandang kiri kanan.
aku sambar terussss.
rasa nak jerit2 satu donia yang aku dapat jugak beli buku yg aku tunggu dah lama nie..

Eh pompuan apa yang ko excited berok nieh?
well..i dapat beli novel ni jugak akhirnya.
Novel ni kalau beli asing2 sangat mahal..almost RM40 gituh.
Kalau combine one set pon mahal jugak.
Tapi aku tabahkan hati.
Takper..tunggu lama sikit.
Sure Harris buat offer nanti.
Dan..kesabaranku berbalas jua akhirnya..muahahahahaa..

Itu novel Harris jual RM95.00 satu set.
Oh akak teruja!!
Tu dah consider murah dah tu.
Tapi paling mengancam jiwa, dia ada lagi 25% rebate utk member.
Huwaaaaaaaaa!!!!!!!!
giler akak sukerrr u'olls.
Serious masa tu macam nak guling2 ketawa suka hati kat situ.

Apalagi..tanpa pandang ke belakang aku terus ambar dan bawak lari ke kaunter.
Yess!! terus bayar.
After discount RM71.25...weeehooooo!!!!! jerit lagi!!!!
Hilang sudah rasa sakit hati tertipu makan cheese cake tadi.


The fifty shades trilogy...sabar yer..nanti aku baca..kuikuikuiii

Kenapa nak sangat novel nie?
sebabnya aku dah google pasal novel2 best di pasaran.
ceita dia pon aku dah baca sikit kat online..
eemm..boleh tahan..no bad..
biasalah..cieta2 romance ni kann..memanglah feelingggg jewww..

Lepas dah bayor terus tuju kat Papa yang dah tunggu kat luor.
terus gi TGV nak nonton twillight breaking down part II.
tak sabor rasanyer.

Dan...
natijahnyer..
sungguh puas hati. Senyum berganda.
Keriangan berganda-ganda.
Tergoda tahap cipan dengan itu Edward Bella ngan Jacob..super osem!!
rasa nak pengsan2 bila tengok.
Giler best.

Dah kuor dari itu TGV pon mulot aku tak benti2 ceita pasal twillight tu.
sampai dalam kete.
sampai kat umah.
sampai nak tido...haishhh..
tak taulah Papa boring ke tak dengor...kehkehkehhhh..

Takperlah..sekurang2nya terubat jugak kekeciwaan makan cheese cake tu kan...ngeeee...









2 comments: