This Blog Totally Mine

~ My Life and My Journey is dedicated specially for those who want to share the meaning of peaceful and lovely moments. Holidays..cooks..bakes..families..friends..all about my lovely ones. Do enjoy reading and let it close to your mind..please for do not copy or xerox any pics without my permission..peace!! ~

Followers

Thursday, April 18, 2013

Ananta Burin Resort, Krabi, Thailand



At last..habis jugak kan entry thailand tu?
rasa nak muntah darah plus kencing manis tak?
aku rasa kan…nielah trip yang paling banyak telan entry.
pening okeh nak buat.
nak ingat balik citer..nak resize gambo bagai.
korang ingat tu benda senang ke nak buat.
kalau tak kerana aku ni manosia yang rajin dan gigih.
tak jadi tau semua tu.
doklah diam2 dalam draf sampai keluor fungus sawang bagai.
terpaksa jugak buat dowh.
later2 untuk review aku jugak.
mana tau nak pergi lagi..:p




Masa aku study pasal hotel2 kat Aonang nie,
aku dapat tahu ada satu area honeymoon hotel yg provide pool excess room.
so, of cozlah teruja kan.
nak tahu jugak harganya berapa.
study punya study.
semua pool excess nie harga dia memang mahal cipan.
lagi2 la kalau peak period macam date yang aku pegi nieh.
tapi rata2 aku tengok pool excess nie rate dia around RM350-RM1000.
mahal kan?
tapi kalau time low period dari june - october
harga dia boleh jatuh sampai RM250.00
tapi time low period aku tak advise korang pegilah.
nama pon low period kan.
haaa..tu time cuaca tak cantek kat sana.
musim hujan gituh.
so, bila musim hujan, banyak aktiviti tak berapa nak jalan la kan.
especially yang aktiviti pulau tuu.
nanges kang kalau tak dapat pegi…huhuuu..T__T



Publish rate via Ananta web itself.
Kalau aku nak pegi on peak period that time using publish rate, aku kena bayor 7500bhat = RM750 exclusive tax okeh...phewww!!

 
Agoda rate 07/02/13 07.48am
Terus aku book laju2...yesss!!! success..plus tax total RM360.00/night



 Tangan pagi2 tergatal nak bukak lagi. Tengok rate dah jadi lain.
Agoda rate 08/02/13 07.50am
kalau aku amek yang nie plus tax dah jadi RM465.66..huhuhuuu...mahal!!

kotak kuning tu location Ananta Burin Resort


Tapi since memang aku berkobar2 nakkan bilik patern gitu.
everyday aku gigihlah buat survey online.
Sekurangnya2 dapatlah merasa 1 malam kan?..hahahaa..
Before aku book Ananta nie, aku dah book dulu Mercure Krabi Deevana.
Tapi kad aku problem lak.
terpaksa cancel. Poyo betol.
Mercure Krabi Deevana tu memang super awesome.
Tapi nak buat macam mana kan.
Takder rezeki.
Then aku try book Ananta Burin nie after dpt offer best tu.
Ehh…kenapa boleh pulak?
hampeh tol.
that time harga both hotel lebih kurang jer.
yang aku nie, mati2 ingat kat aku decline ke haper..haishhhh.
Kat area Ananta ni ada jugak hotel2 yg provide pool excess room jugak.
antaranya Aree Tara, Aonang Buri, Red Ginger, Apasari , Buri Tara, Small Hotel....
ehh… banyaklah..cer korang google sendiri.
Area sini  bukan untuk jimba2 eh.
macam yang aku cakap sini utk honeymoon and relax2 jer.
So, aku lepak sini last night sebab nak relax2 la.
kena pulak dapat check in seawal pukul 10am.
memang rezeki la.
rasa berbaloi duit yang bayor tu..
bila kira2 aku dapat dok kat hotel ni lebih 24 jam..ngehh..ngehh..
Dari segi location tak superb sangat.
yerlah…tempat nie consider utk rehat2 kan.
bukan untuk jimba2 sangat.
jauh dari tempat2 shopping, massage , makan bagai.
kalau nak berjalan kaki dalam 10 minit gitu la.
kalau nak ke sana korang kena naik tuk2 motor yang bersepah kat sana.

Eh..korang, jomlah nengok gambor.
banyak dah aku dok bebel nieh.


Lobby and reception area. Sini ada wifi free. Kalau dalam bilik sila bayor yer.
1 jam 100bhat = RM10

My deluxe room. King size bed provided.








Air mineral and coffee facilities tu free. Yang lain tu bayor yer.
kalau nak mabok2 tonggak yang kaler kuning tu..haishhh..nauzubillah..


hotel ni provide mineral dalam botol kaca..cantek kannn?
free jer..papa bawak balik sebotol and aku sempat membebel sebab beratkan beg jer.




Toilet quite spacious. Bathtub takder. I okeh. Sebab i tak berendam dlm bathtub i berendam dalam pool jekk..ngehhhh
Shower flower best. Air laju giler. 2/3 minit mandi dah siap..muuuhahahahaa


Muker propa buat2 terkejut gegirl..

 
best kann?? tipulah kalau korang kata tak excited bila tengok pool lompat dari bilik nieh.
dalam okeh..kalau Aleeya masuk paras leher. Aku masuk paras dada...simply awesome!!



 


 

Pic taken during pagi. Sunyi sepi jer. Mat2 saleh akan keluar mandi manda masa matahari pacak atas kepala..around 11am-3pm..lepas tu semua dah hilang. Mereka semua adalah pencinta matahari.
Yang kita orang asia adalah penakut matahari..tak boleh lelama kulit yang hitam nie akan bertambah legam jadinyer..

 
kat tepi pool nie ada tempat spa ngan massage..sila sedia duit.


Nie caffe untuk korang makan2.


Depan hotel ada jugak budget hotel. Kedai2 runcit pon ader, tour counter, money changer pon ader. Kat sini mahal jugak barang2 dia compare ngan Aonang area.


Depan nie jugak korang boleh sewa motor/scuter 250bhat-300bhat sehari.

Conclusion, aku still happy lepak kat sini.
even dia jauh dr tempat2 shopping tu.
aku tak  kisah.
since niat aku pon memang nak  mandi2 pool.
consider kalau dah masuk tak keluar la.
haruslah manfaatkan apa yang ada ngan duit yang dah labur kat dalam tu..ngeeee
So..plan la percotian korang baik2 yer.
sendiri punyer duit sendiri punyer suker.
Kalau agak2 terlebih duit tu ,
tak salah nak lepak lama2 kat hotel best macam nieh..muuuhahahaa
Happy bercoti uollss!!


#Nota kaki : Hotel area Mcdonald and Starbuck adalah yang terbaik dari segi location or kemudahan. But dont worry, kat situ pon banyak budget hotel ngan bintang2 hotel. Sendiri google okeh..gagagagaa...:)

                   
            







5 comments:

  1. Love entry yg sis post pasal krabi.. nampak cantik n sweet happy family.. thanks for all the info :)

    ReplyDelete
  2. rasa2 ananta burin masih mcm you pergi time 2013 ke? sbb tgk latest review byk kata tak ok..

    ReplyDelete