This Blog Totally Mine

~ My Life and My Journey is dedicated specially for those who want to share the meaning of peaceful and lovely moments. Holidays..cooks..bakes..families..friends..all about my lovely ones. Do enjoy reading and let it close to your mind..please for do not copy or xerox any pics without my permission..peace!! ~

Followers

Tuesday, August 20, 2013

Malam Raya 2013

Korang hari nie dah day 13th raya.
Sori...
patotnya rabu malam khamis tu aku wat entry wish2 nie..
tapi almaklom, bila dah malam raya,
memang ahkak bizi melampau.
bukan bizi mengemas rumah.
tapi bizi jadik pemerhati Papa yang sibuk mengemas.
rasa nak nanges guling2 tengok Papa buat keje sorang2.
tapi nak buat macam mana.
ahkak masa tu dilanda sakit kepala.
gara2 tido lepas sahur yang tak boleh blah.
natijahnya aku kena pening lalat sampai ke sudah...hehehee

Curik tulang?
owh tidak....
cuma sengaja menjadikan diri manja2 gedik.
memang takmo buat keje.
sebab aku buat keje super lembab.
kalau aku dok dapor susun kuih dalam balang,
Papa lak dok depan buat housekeeping sampai 4/5 keje.
sila bagi keje menyapu, mengemop, mevacuum, buang habuk sawang bagai,
menyental garaj kete sampai berkilat dan keje2 extra lain.
tu memang Papa superb.

aku lak dok menggodam dapor tak siap2.
kadang2 rasa bosan.
kenapalah aku nie lembab sangat buat keje.
berangankah...tak fokus kah..buat keje main2 kah..hishhhhh...


 keje aku yang lite2 jer...lap2 habuk gitu...keje paling bodo dan ringan dalam donia..
habihh...sakit kepala katernyerrrrr...:)


Yang heavy2 papa buat...thumbs up to Papa.
Mama dok kat sofa, snap pic then hapdet dalam instagram wechat bagai.
baru sesuai dipanggil mem....auwwwww....^__^


Tapi at last siap jugak semuanya.
even aku punyer penyertaan terpimpin hanya 5% sahaja.
selebihnya papa yang buat..hehehee..
tengkiu banyak2 kat Papa...suker sangat.
luv u bery stwonggg la Papa...ngeeee...



Dah siap kemas baru ader hawa sikittttt...
umah samer jer kott..tapi shinning sikit laa...ngeeee....


Petang tu, keluar jap beli barang dapor sikit kat Tesco.
bila dah petang sangat..jawabnyer memang ler kena berbuka kat luar kan.
so decide makan steamboat jer la.
tak koser nak makan2 yang heavy sangat.
memang dah feveret ever after,
so, berselera ajer la kann..ngehhh..

Lepas berbuka, kononnya nak balik umah and kemas2 baju.
ingatkan nak balik umah MIL malam tu jugak.
sekali jer, Papa kata nak basoh kete.
hmmm...jawabnyer memang la kannn.
siap basoh kete bagai dah 10.30pm.
ada harapan ker nak balik kampong?
tak kannnn....

Dan buat pertama kalinya dalam hidop aku,
malam raya aku kat umah sendiri..
huhuuu..macam nak meraung2 nanges kuor air mata darah.
macam tak percaya pulak malam raya aku still jat umah lagi.
biasanya kalau kat umah mak, aku still tercongok kat dapor tolong mak masak.
pastu sambil2 makan ketupat ngan bergossip ngan mak.

Tapi malam tu, rasa sayu sangat.
taulah..kampung aku tu takderlah  jaoh maner.
tapi still terasalah kannn.
patotnya malam2 raya bergumbira ria.
and bukannya aku takder orang tua lagi kan.
bila pikir2,
rasa dasat la diri nieh..huhhuuuu..

So melayan perasaan mengemas kain baju masok dalam beg.
iron baju bagai.
konon2 nak tido awal gitu.
iyerlahh..besok pagi2 subuh nak bertolak ke kampung Kota.
mohlah kiter tido yerr..

Selamat Malam Raya uollss...waaaaaaaa...:(






No comments:

Post a Comment