This Blog Totally Mine

~ My Life and My Journey is dedicated specially for those who want to share the meaning of peaceful and lovely moments. Holidays..cooks..bakes..families..friends..all about my lovely ones. Do enjoy reading and let it close to your mind..please for do not copy or xerox any pics without my permission..peace!! ~

Followers

Friday, August 23, 2013

Syawal Day 2 - Purple day katernyerrr.

Ehh...tetiba nak cerita pasal syawal day 2.
Menarik sangat ker syawal day 2 tu?
haa..nielah nak cerita  nie.
lepas beraya sakan semalam, teros balik umah jer..
tak tido pon umah mak.
almaklom umah iollss nie dekat jer ngan umah mak..
kalau bawak kete 150/kmj sampailah dalam 15 minit..hahahaa
tapi memandangkan kitorang berhemah,
15 minit tu boleh jadi 45 minit,
atau mungkin boleh jadi 1 jam..hahahaa
tengoklah tahap kerempitan papa memandu..heheehe

So, after balik tu before tido, dah decide nak pakai baju apa esok.
belek2 baju dalam almari jadi drooling mata...
ada mcm2 kaler.
yang best tu, baju raya tahun lepas ada 2 pasang lagi tak pakai.
campur tahun nie ada 3 psg lagi tak pakai.
total tak pernah pakai ada 5..
wahhhh...hebatt kann..

Tapi paling tak boleh blah, tetiba tangan aku tercapai kaler purple.
emmm...
naper kaler purple?
entah aku pon tak tahu..hihihiii
Paling tak boleh blah lagi baju tu baju lama.
umor pon dah 9 tahun.

Melampau ko Maria.
Baju baru ada 5 pasang lagi yag tak terusik.
tapi naper nak capai jugak baju lama?
cissssss...

Entah..serious, aku pon tak tahu.
tapi memang hati aku nak pakai sangat baju tu.
kebetulan Papa pon ader baju purple jugak.
mulalah nak menggedik sedondon kann.
rasa sehati sejiwa gitu....meowwwwwww.....

Tapi yang paling best,
baju tu selesa sangat aku pakai.
teringat beli baju tu masa Aleeya umor setahun.
alahai kocik bonar anak mama masa tu...huhuuu.
so nak kata apa lagi?
sudah kuruskah aku?...heheheee..
best sesangat uollss.

Ok..jom gosok baju.
Papa macam biasa akan jadi penunggu setia.
i love u papa..:)

Day 2 Syawal nie kitorang decide nak gie beraya rumah mertua2.
macam biasa kalau mertua aku kena gerak ke Kota Tinggi.
kalau mertua Kak Long kat Tampoi.
Kalau mertua Erul a.k.a Encik Toyota tu kat Gelang Patah.
so yang mana nak pegi dulu?

Since Kota Tinggi lagi jauh..
semua nak gerak ke sana dulu.
Ok..mohlah kiter ke sana..ngeeee..



 Nampak purple sangat tak????  kannnnnnnnn.....sukerrr..



 Hero iollsss...jangan tergoda eh...iollss punyer okeh..


Pertengahan jalan nak ke Kota tu,
tetiba perot lapor.
nie yang tak suker nie kalau tak pose.
mulalah mulut nie gatal2 nak makan.
kalau pose takderlah nak lapor2 mintak makan.
tapi, ader ker kedai sarapan bukak day 2 syawal nie?
taklah kannn...huhuhuuu..

last2 tak sanggup menahan lapor  marilah kita ker McD sajer..huhuu
bersarapanlah penuh kenikmatan di sana.
mcEgg ngan hash brown..super heaven.
perot lapor adernyer pon..sebab tu heaven..cisssss..

Dah kenyang seme mohlah kita gerak ker umah Tok Wan.
yang lain2 tu datang kemudian.
aku planning nak raya rumah dekat2 area umah mak mertua aku tuuu.
eemmmmmm...

Jejak kampung, memang langkah kaki kanan.
rumah Alang Asim wat makan2.
tapi malangnya aku tak boleh makan.
sebab tadi dah makan mcD kan.
kenyang lagi kottt.
so, aku tengok jer la Papa makan sorang2.
huhuuu...Papa sangat berselera makan..hishhhh

Sementara nak tunggu family aku yang lain sampai nak beraya umah mak mertua ku,
sempatlah jugak aku anak beranak beraya 3 rumah.
jadi la kann...heheheee...

Dekat2 kol 12pm,
barulah nampak kete adik beradik aku datang nak beraya.
hampeh la korang nie.
dah tengah hari kot.
tau jer la korang nak makan kan.
Sat lagi dah solat jumaat.
Apa pon tak bley laaaaa...

Dok bergossip tak hengat.
Mana yang puak lelaki dah siap2 nak gie solat Jumaat.
yang pompuan dok menebeng dalam umah. Nice.
Sementara nak tunggu yang lelaki balik, mohlah kiter makan dulu yer.
Nanti diorang balik, kita terus gerak beraya ke tempat lain jer..hihihiii




Muker2 nie kalau dah dok menebeng tepi dinding..tau2 jer la kann...boleh retak dinding tu kena sandar sambil sembor gossip...gagagagaa


Bila semua dah ada,
lunch pon dah sudah, mohlah kita gerak ke tempat lain.
tetiba kata tak jadi nak ker Gelang Patah.
Ok takper.
Jom ke Pasir Gudang.
Rumah iollss..weeeee.....

Sebelum ke Jalan Sentosa tu,
kita jejak dulu Jalan Harmoni yer semua.
Rumah atok sedare katernyer.
Adik beradik arwah nenek.




Kat umah nenek sedara ku...Kak Long, My niece Eryn and me...weeeee...





Sempat snap pic depan umah nenek..
sedondon katernyerr....mana ntah anak aku..dari tadi tak nampak kelibat interprem pulak...huhuuu


Lepas rumah Atok baru kita gerak ke Sentosa,
Sorga aku sekeluarga...gituewwww...

Bila dah ramai2 masok dalam umah,
memanglah huru hara kan.
almaklom rumah den kocik yo.
macam nak roboh umah kalau semua pakat nak bercakap serentak..

kena pulak a few minutes lepas tu,
ada satu group lagi kata nak datang.
Iolls ok.
Since tengah panas raya kedua kan?
surelah keterujaannya melampau...hehehee

Tunggu group Uncle aku dari Desa Cemerlang ngan Auntie dari Puchong.
Ohh..great...adun Puchong dah jejak umah aku in day 2..
best giler la kann.

Tak tahu nak masak apa.
since aku pon tak standby apa2 pon.
nak senang ngan tahap pemalas aku nieh, aku goreng nugget jer..boleh?
hahahahah
Bolehlah..semua dah penat pon nak makan2.
tak larat katernyer.
so i provide yang lite2 jer laaaa...ngeeeee...
dasat iollsss..

Lepas umah aku, memasing nak terjah umah Kak Long kat Sierra Perdana.
Ok uollss gerak dulu yer.
Bagi iollss kemas umah dulu.
Nanti iollss sampai ler ke sana.




amek pic dulu before group uncle2 aku nie gi umah Kak Long...


Rumah Kak Long consider umah terakhir utk day 2.
rasa nak hancur tulang belulang.
penat kotttt.
tapi enjoy la kann.
bukan selalu nak seronok2 macam nie.
setahun sekali jer.
pasni dah takder.
kena tunggu lagi tahun depan.
huhuuuu...lama lagi jemah...

Habis sudah day 2 Syawal aku.
gumbira ria kan??
gitulah...yang penting happy and semua ada senyummmmmm.....^__^


























No comments:

Post a Comment